Yakult globalt

Yakult globalt

Den globale vision bag missionen

Forsker Dr. Shirota’s vision var vedvarende fra begyndelsen til slutningen – “Lad L. casei Shirota bakterier være tilgængelige for så mange mennesker som muligt”. Det var derfor oplagt, at han drømte om at komme ind på markeder i udlandet så hurtigt som muligt.

Vi kan bekræfte hans vision på vegne af Yakult. “Yakult” er hverken et japansk eller engelsk navn. Navnet ”Yakult” stammer fra ordet “jahurto”, som betyder yoghurt på esperanto. Esperanto var tænkt til at blive et verdenssprog. (Sproget esperanto tilhører ikke et bestemt land – alle må have esperanto som deres andet sprog, så det kan være retfærdigt for alle.)

I 1964 startede vi allerede en global forretning i Taiwan og i Brasilien i 1968. Grundet størrelsen på forretningen, var det en ambitiøs beslutning.

Hver dag bliver der drukket omkring 40 millioner Yakult flasker i 40 forskellige lande

Næringsværdi 100 ml Flaske (65 ml)
Energi (kcal/kJ)
66 kcal / 280 kJ
43 kcal/ 182 kJ
Fedt (g)
0
0
--- heraf mættede fedt (g)
0
0
Kulhydrat (g)
15
10
--- heraf sukkerarter (g)
14
8.8
Protein (g)
1.3
0.8
Salt (g)
0.04
0.03